.

Thursday, December 24, 2009

Eu


M-am facut mic, de atata frig, ca sa pot sa ma incalzesc. sunt suspendat pe o margine rece de strada lunga, aspra si neprimitoare, goala si cu un miros prea urat pentru nasul meu firav, obisnuit sa miroase ingeri, nori si nuante divine ale unui parfum ce nu va mai veni niciodata.
langa mine s-a asezat un batran, care ma roaga sa iau o portocala din punga lui cu fructe.
eu il refuz politicos, pentru ca mi-e frig si nu vreau portocale reci. incearca sa ma miste, dar eu sunt prea incordat sa ma poata clinti din loc.
batranul pleaca, tragand dupa el un sac plin cu carti despre fericire si frumos, pe care nu le-a citit niciodata, pentru ca era orb.
langa mine se aseaza un copil cu ochii negri si caciula alba. cu manusile rupte in palma si ghetutele fara sireturi. ii e si lui frig, si nu-si gaseste mama, si nici casa. nu vorbeste si nu stie sa deseneze. nu vrea sa imi faca rau dar i-ar placea sa-l invat sa cante la pian. imi ofera cutiuta lui muzicala, care e stricata, si imi canta notele unei melodii frantuzesti disonante, hipnotizante...
mi-o lasa in fata nasului si pleaca.
se aseaza doi indragostiti langa mine, si se saruta galagios si fara culoare in timp ce mie imi clantane dintii in gura si hainele mele devin incandescente de atata frig. imi ofera o bomboana de ciocolata neagra cu miere la mijloc, din cutia lor pe care si-au cumparat-o la aniversarea celor doua mii de ani de relatie. eu ii refuz, pentru ca mi-e prea frig sa pot indura amarul din ciocolata aia ce isi varsa negrul direct in ochii mei albastri, si verzi, si brazdati de cristale sparte prea brusc, prea violent.
imi lasa cutia acolo si se ridica la cer, si zboara. incerc sa imi tin privirea dupa ei, dar dispar printre fulgii negri de zapada, ce-mi fac strada intunecata.
se aseaza o fetita cu ochii mari si nasul mic si rosu langa mine.
ea nu imi da nici bomboane, nici fructe, dar imi fura cutia de ciocolata neagra cu miere pentru ca mi-e prea frig sa i-o iau inapoi. nu imi zambeste si nu-mi spune poezii. nu ma judeca, nu ma loveste cu pumnii in piept. nu sangereaza si nu viseaza, nu ma asculta si nici nu ma goneste. doar se indoapa cu ciocolata neagra si respira greu.
se apleaca peste mine si imi sterge zapada intunecata de pe obraji, si imi saruta locul unde a facut curat. ramane acolo cu mine si ma tine in brate toata noaptea. ne uitam impreuna la luna care mai iese cateodata dintre nori, luna care-si traieste eternitatea pe cer fara sa cunoasca fericirea. fara sa guste durere sau dor, mila, frig sau dezamagire. ea doar sta pe cer, si lumineaza subtil obiectele mici de pe pamant, aruncand, dupa fiecare lucru, umbre firave si moi ce se sparg la cea mai mica bataie a vantului...la cea mai mica privire incruntata. un porumbel alb se aseaza langa mine si imi face vant cald cu aripile lui calme.

dimineata vine cu un miros amuzant de lamaie si ceai verde-acrisor. nu stiam de unde vine. nu stiam de ce pe langa trupul meu mic sunt petale de crin alb, imaculat, si de ce pe unele petale sunt pete rosii de sange dulce-amarui. nu stiam nici de ce nu mai aveam ghetele galbene in picioare, si nici de ce nu mai aveam picioare. nu stiam unde mi-e cutiuta muzicala defecta, dar care imi facea visele sa aiba si alte culori in afara de gri. imi este foarte straina starea de calm acum. imi e total necunoscuta starea de plutire si buzele mi s-au sudat intr-o singura buza, mare, cu care nu mai pot sa sarut, si nici sa zambesc.
nu foarte departe de mine era o chitara. m-am rostogolit pana la ea, imbracandu-ma intr-un strat elegant de zapada neagra, si am luat-o in brate.
am inceput sa fac dragoste cu corzile ei din catifea, si imi sangerau degetele cu fiecare nota pe care o cantam. oamenii se opreau sa ma vada si ingenunchiau langa mine. nu aveam o palarie in fata, in care sa imi arunce bani murdari, ci aveam un castronel verde, cu floricele desenate naiv pe margini, si cu trei petale de trandafir albastru-pal pe fund. oamenii isi varsau lacrimile in el. varsau lacrimi pana cand li se usca pielea.
si l-au umplut.

am rugat un trecator sa imi bandajeze mainile eviscerate de corzile taioase de catifea ale chitarei.
aveam un strat gros de tifon alb cu pete rosii peste maini. si cu ele incercam sa trag spre mine castronul cu lacrimi in care pluteau trei petale albastre de trandafir. am tras o gura mare de aer, am inchis ochii si mi-am afundat fata in lichidul sarat.
am ramas acolo, innecat in apa trista a celor ce mi-au plans toate trairile lor, si m-am facut una cu lichidul.
acum a venit vara, si tot ce era in castronel, s-a evaporat, si s-a dispersat in aerul greu prin care innoata oameni mari, oameni urati, oameni calzi si oameni zambitori. oameni singuri, oameni multi, distrati si uituci. galbeni si cuminti, vesnic indragostiti de chipuri si stari, frunze si mere, vesnic in cautare de aripi, sau alb, vesnic dansatori pe o scena prea fragila pentru picioarele lor grele, mute, cateodata incrucisate, rupte, lente, cateodata impreuna.

eu nu ma sting....
eu nu am final si nu ma las inghitit de guri mari si murdare, ce ar vrea sa ma mestece pana cand mi se separa oasele de carne, si pot fi scuipat si remodelat dupa placul demonilor ce ucid tot ce le sta in cale, frustrati ca nu isi mai pot infige niciodata ghearele necurate in carnea mea de copil plin de vanilie si migdale. acum nu mai plang. doar plutesc, printre voi, molecula cu molecula. nu ma imbratisati, doar ma respirati. nu va ating, doar va ud pielea atat de subtil, incat pentru voi atingerea mea naiva nu este decat un sarut insesizabil al vantului, care credeti ca e firesc, dar, defapt, sunt eu..

8 comments:

INeedADream said...

Cum se numeste melodia de pe blog? Imi da o stare speciala:)

P.s: O imbratisare calduroasa de Craciun >:D<

Zor de Zi said...

minunat post. sublim.
mi-a săgetat gândul în sute de direcţii.

încer acum să îmi adun cuvintele...

frumos.





PS: Crăciun fericit alături de suflete voioase!

|Simple Girl. said...

Imi plac mult posturile tale..gandeti la fel k me... sunt minunate...un mod tristic:x

giubis said...

@INeedADream-> Camille - Quand Je Marche :)

Alexandra said...

Mi-ar placea sa-ti aflu povestea...

namtigari said...

inca scriu la ea :)

Alexandra said...

Tocmai de aceea!:)

namtigari said...

abysal_devil@yahoo.com